24 feb. 2013

Roboțica "eronată" și nervoasă de la Orange

update 3 - uite ca se poate: ORANGE SI-A CERUT SCUZE. la cateva zile dupa postarea asta, la care le-am trimis si linkul, a sunat un personaj de la Orange. Si-a cerut scuze, am putut avea un dialog ca intre oameni nu roboti si - vorba duce mult aduce - mi-a explicat ca, intr-adevar e vorba de unele erori imputabile orange.
Ton civilizat, bun simt, raspunsuri rationale - deci se poate! (la cateva minute mi-au incarcat si cu ceva euro recunoscand astfel inca o data ca greseala e la ei).

update 2 - faza cu unisexul se referea la programul prin care orange raspunde automat la mailuri si reclamatii cu domnule / doamna NUME + PRENUME (cred ca ar costa mai scump cu cateva sute de euro un soft destept care sa elimine faza asta, mai ales cand e vorba de utilizatori inregistrati in baza lor de date.
update 1 - in curand continuarea: Si managerii de la Orange sunt roboți unisex!

O cunoașteți. Nu după chip ci după voce. E unul din glăscioarele alea robotizate, de la Relații cu Clienții, care indiferent de problema ta concretă îți recită pe de rost 3 fraze mari și late învățate pe la cursuri. Sau ți le citește din vreun pliant sau din vreun ghid de pe computer - că recită frumos, brava!, probema e că tu te plângi că afară ninge și 'teligenta de la telefon dă să-ți șteargă creierul ca și cerebelul tău să ajungă liiin ca al ei.

Situație concretă. Sun eu la 444 și, deși în meniul principal orange nu mai are "preluare operator", mă strecor printre ramurile lor cu tasta 1-5 și ajung la don'șoara operatoare (mai bine nu aș fi ajuns).
Eu îi zic, in mare:
- sunt pe cartela prepay; aveam înainte opțiune de 7 euro (și minute și net), acum am încărcat doar 5 euro și am vrut să activez pe cea de 5; bineînțeles că mai întâi am dezactivat-o pe cea veche; și înainte de activare (care nu a reușit) și după, sunasem la 333 și primisem mesaje cum că am niște firimituri dintr-un cent și vreo 9 mega de trafic; la ceva timp după încercările de activare, nu mai aveam în cont 5 euro și ceva ci 4 euro și ceva. Dispăruseră în neamt vreo 80 de cenți. Nu o avere, dar destul cât să nu mai pot activa opțiunea specială de 5 euro.
Răspunde Roboțica:
- așa e, banii v-au dispărut după prima tentativă de activare. E din cauză că, după ce ați încărcat cu cartela, ați avut trafic de date (așa e, primisem vreo două notificări de email si facebook). Nu e adevărat că mai aveați acei 9 mega. Ați primit mesaj? Chiar dacă ați primit, cei 9 mega nu-i puteați folosi. Eventual, dacă veți încărca iar cu opțiunea cu mega (minim 7 euro), "in mod eronat", orange va reporteaza si cei 9 mega, desi nu ar trebui deoarece au expirat, la termenul de 30 de zile, odată cu minutele.

O întreb cum e posibil ca Orange să mă anunțe "eronat" că mai am mega ca apoi să-mi ia din euro abia încărcați sau să-mi reporteze, tot "eronat", acei mega care ar fi expirati (dacă reîncarc) - cu precizarea ca nu am nevoie de nicio pomana - iar tipa își dă în petec: ocolește faza cu sms-ul cu mega valizi și-mi zice ceva gen că eroarea Orange (cealaltă, ipotetică) ar fi în favoarea mea.
La insistența mea (și eu căpățânos, cum să nu accept să discut doar ce vrea individa, ca doar sunasem nu de supărat ci ca să fac conversație...) cu sms-ul cu mega (ideea era că eroarea mea a fost generată de un mesaj al lor mincinos) tipa se enervează de-a binelea și dă conversația pe un ton de kapo nazist. În câteva minute - probabil așa a învățat la cursul de comunicare - îmi livrează: "acum vorbesc eu....", "eu trag concluziile" și, cu maxim profesionalism "e așa cum zic eu; punct!".

"Orange are voie să înregistreze, clientul nu!"

Nu mă abțin și-i spun doamnei Robot cu apucături de 'teligentă de mall să-și revizuiască limbajul că strică educația telefonului meu care are setat automat un program de înregistrare. Deci nu doar ei înregistrează convorbirea (cu japca, pt că ei spun "continuarea convorbirii înseamnă accept de înregistrare" - nu accepți ești deconectat, deci dacă vrei să rezolvi pui botul la șantajul lor ordinar) ci și eu... Dracul m-a pus! Roboțica se dă și specialistă în drept și ripostează: "Nu aveți voie să înregistrați. Da' ce, sunteți companie? Orange are voie să înregistreze, clienții nu!".
Am dat să-i explic, cu frumușelul, că e vorba de înregistrarea unei convorbiri pe care o port eu, că nu înregistrez discuțiile altora, că telefonul meu e produs de o firmă care i-a încorporat și această facilitate, că acest telefon nu a fost declarat ilegal și că, mai mult, după ce voi publica discuție pe "youtube și alte neturi din astea" (cum zicea cineva) nu are decât, dacă se simte prejudiciată, să mă dea în judecată.

În fine, discuția a durat vreo 19 min (așa arată înregistrarea) brut, din care partea cu Roboțica să tot fie vreo 17 minute. Recunosc cu mâna pe inimă că atunci când am văzut că evită să discute despre subiectul dorit de mine (doar eu sunasem cu probema, nu?), adică despre mesajul mincinos de la Orange (cum că am mega, deci nu e nevoie să deconectez netul ca să nu pierd unități) și tot spunea că mesajul nu e mincinos și că eu am acei mega dar nu-i am (precum slujnica aia proastă dintr-o schiță a lui Caragiale) și după ce îmi tot livra câte un "punct" de limbaj de ghetou i-am zis și eu - cu maximă sinceritate! - că îi recomand să vorbească așa cu mama ei, cu copilul ei sau cu soțul ei. Pentru că sincer vorbind atinsesem limita în a înghiți mojiciile unei analfabete mental pusă de Orange să cânte ca un patefon stricat "haiho, haiho, suntem pitici mișto dar... eronați".
Eu v-am redat doar sinteza discuției și a mesajelor eronate de la Orange. O să vă scutesc de restul amănuntelor dar, cu scuzele de rigoare, îmi permit o părere: vai de bărbatul ei, dacă are așa ceva. Ori ea acasă nu deschide gura și defulează la serviciu (nu prea cred ca e vorba doar de asta). Ori acasă toacă pe respectivul și ăla are creierul spălat, dar Doamne Ferește șă nu-l scoată din pepeni și s-o vedem pe tipă pe la tv, vânătă la ochi precum bitumul de pe autostrada aia care nu se mai termină, pe post de victimă a violenței în familie. Ori nu e măritată (Slavă Domnului, încă nu avem un El - victimă) și de asta a sărit în sus când a auzit că înregistrez convorbirea. Păi dacă o pun pe net și o aude viitorul păcălit (sau, dacă el e vrăjit, rudele mai treze) și deschide ochii?
Oricum, dacă există sau va exista vreun bărbat pe lângă ea și ală ajunge ori la divorț ori în boxa acuzaților pentru crimă, anunț că merg voluntar ca martor pentru el. "Onorată instanță, omul are circumstanțe atenuante. Păi dacă pe mine m-a scos din minți într-un sfert de oră în care bătea câmpii cu minciuni și țățisme, vă dați seama ce i-a făcut bietului om?"

Lăsând gluma la o parte, oare când o sa apară și în România vreun operator de telefonie mobilă care să nu mai considere clienții fraieri de amerindieni care pot fi amăgiți cu trei mărgele. Că situații precum cea de mai sus am văzut (sau mi s-au povestit) și despre Vodafone sau Cosmote?

P.S.1 - Pentru cei care nu mă cunosc și ar fi tentați să spună după rândurile de mai sus că aș fi misogin. Credeți ce vreți, dar eu am avut ocazia să cunosc și roboțeii de gen masculin, cu nimic mai presus decât Roboțica. Adică tot cu mintea odihnită și "chisați" în cuget precum sămânța de cânepă pregătită pentru turta cu julfă.

P.S. 2. "Ai 9.245 MB." - acesta e sms-ul primit de la Orange cu mega despre care duduia zicea că nu le am. Eu nu am zis că ea nu ar avea dreptate, dar asta înseamnă că Orange mi-a trimis un mesaj mincinos. Scrie "ai" nu "ai de primit", "ai de visat" sau "ai avut"!
Chiar, oare pe românașii ăștia mândri că muncesc într-o multinațională care jefuiește și minte clientul de ce nu-i învață nimeni conjugarea verbului A AVEA. Ai sau nu ai clienți, ai sau nu ai job...


Un comentariu:

  1. Niciodata, pentru ca tu interactionezi cu oameni nu cu o companie, iar in ultima vreme valoarea acestora a scazut :)

    RăspundețiȘtergere

liber la opinii si critici; injuratura insa stimuleaza cenzura!