1 feb. 2011

Dezinfectant pentru net

Ştiu că nu e posibil - şi nici nu mi-am propus - să mulţumesc pe toată lumea. Nu mă consider un înger şi una din zicerile cu care (glumesc!) voi intra în istorie este că "Zorro e la televizor iar sfinţii sunt pe icoane...". Continuarea logică o intuiţi: noi, ceilal'i suntem oameni, cu bune, cu rele...

Sunt convins că, în viaţa asta, fie prin prisma profesiei (15 ani de presă...), fie din alte motive (inclusiv poate, la un moment dat, neştiinţă sau superficialitate) am lăsat unora o imagine nu tocmai roz despre mine, oi fi lăsat în urmă şi motive de ranchiună sau - după mintea fiecăruia - poate chiar de răzbunare.
Observ însă, de o vreme, tentative de poliţe, răutăcisme cum ar spune unii, care vin dispre spaţiul virtual. Am ceva bănuieli, am şi dubii, or mai fi şi unii pe care încă nu-i bunghesc (ÎNCĂ, am zis...).
Mai nou, de exemplu, pe blogul lui Valentin Bălănescu, unde comentariile sunt free, cineva îşi postează ideile măreţe "semnând" Daniela Vincu.
Ba o postare pro-PSD în care apără un recent descăunat lider de la tineret, ba una în care îi ia peste picior pe cei cu sigla cu buchetul. Dreptul fiecăruia de a trece de pe o extremă pe alta, dar asemănarea (Daniela / Daniel, Vincu / Vinca) m-a făcut să caut pe net să văd ce şi cum mai gândeste respectivul user. Surpriză, pe Neamţ NIET rezultate (deşi subiectele dar şi comenturile sunt vădit loco) ceea ce duce la concluzia că e un utilizator paraşutat din neant.
Un mic studiu (aşa, de amator) al respectivului nume de familie, arată că e specific vestului Ardealului şi mai ales Banatului. În Moldova avem VINCA, în zona Timiş - VINCU. Mai mult, Daniela Vincu e f rar întâlnit. Am găsit un nume dintr-un dosar juridic legat de Revoluţia din Timişoara şi într-o carte emoţionantă scrisă despre acelaşi eveniment de fostul preşedinte Constantinescu. Mai concret e vorba de o adolescentă care avea în 1989 avea 13 ani şi a fost rănită prin împuşcare împreună cu fratele ei (care avea atunci 16 ani), în centrul Timişoarei, in seara zilei de 17 decembrie, la ora 21. Alte comentarii le las pe seama dvs dar nu pot să nu mă întreb cât poate fi cineva de cretin ca să folosească - fără o minimă verificare - ca pseudonim sub care-şi ascunde mizeriile numele unei victime reale din Revoluţie...
Între timp, alţi indivizi (sau poate e vorba doar de unul singur dar care-şi dă numele în mai multe bărci) postează insinuări cum că aş fi amestecat (că tot lucrez la CJ Neamţ) în nu ştiu ce contract încheiat cu vreo şase luni înainte de a lucra eu acolo (şi cu care nu am absolut nicio trebă) şi alte astfel de idioţenii sinistre.
Probabil că, în timp, vor mai apărea şi altele pentru că mare e grădina netului unde-şi dau cu părerea şi oameni lucizi, responsabili, care-şi postează, verificabil, numele (sau alte date de identificare) dar şi indivizi prost informaţi, prost intenţionaţi sau numai... proşti (postaci de profesie, anonimi sau cu pseudonime, care, pt ca tot nu-i bagă nimeni în seamă, îşi varsă frustrările în virtual).
Să fie sănătoşi şi să se vindece, că au nevoie. Eu rămân cu echilibrul meu care-mi spune că în viaţa asta am făcut şi rău, şi bine (dar prin faţă, nu pe la spate) şi cu speranţa că nu sunt prea subiectiv când apreciez că balanţa rău-bine îmi este favorabilă.
Aştept, ca mulţi dintre voi, vremea în care va fi inventat dezinfectantul pentru net; ce la gândaci şi păduchi s-ar mai scutura din comenturi...

3 comentarii:

  1. (cumva off topic...)
    Ca sa aflati din ce zona posteaza unii comentatori exista http://www.ip-adress.com/ip_tracer/ - va spune tara, uneori si orasul si provider-ul de net.

    In felul asta va faceti o idee cat de personale sunt comentariile rautacioase si cat de aproape de Piatra Neamt.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dane, nu pune la inima. Tampiti au fost, tampiti sunt inca... E vorba de un analfabet - doi de profesie... Da-i in...

    RăspundețiȘtergere
  3. Ca fost lucrător de presă, trebuie să fii obişnuit cu astfel de mizerii... Ştiu asta din experienţă, deh, am şi eu 12 ani de presă locală în Bărăgan şi încă mai aştept o minune care să ne schimbe deontologic şi mental ca breaslă... Succes în continuare şi, sper ca imaginile mele să reverbereze într-un fel pozitiv în Neamţ...

    RăspundețiȘtergere

liber la opinii si critici; injuratura insa stimuleaza cenzura!